PRICE LIST UPDATED

29 April 2013

Soalan Lazim Tentang SF Beauty


Assalamualaikum .. ^_^


SF Beauty sesuai untuk peringkat umur berapa?
- Sesuai untuk semua peringkat umur


Adakah lelaki boleh gunakan?
- Ya, produk ini sesuai untuk lelaki dan juga perempuan



Apa kelebihan produk ini?
- Untuk menghilangkan bintik-bintik hitam (jeragat)
- Untuk pencerahan kulit wajah
- Untuk merawat kulit kusam dan warna kulit tidak sekata
- Untuk mengatasi masalah jerawat (mengecut, memudar dan menghilangkan jerawat dan parut jerawat)
- Berupaya memudar dan menghilangkan jeragat
- Mengecilkan pori-pori
- Menjadikan wajah awet muda
- Membuat wajah bersih dan berseri
- Kulit akan kelihatan licin dan gebu

Berapa lama kesan??
Bergantung kepada jenis kulit muka... InsyaAllah.. 1 - 3 minggu sudah nampak kesannya. Kulit akan mendapat kelembapan semulajadi... lebih cerah dan tampil berseri. Kesan yang betul-betul ketara dalam sebulan, InsyaAllah.

Produk ini tidak MENIPISKAN dan MEMERAHKAN kulit muka. Ia membersih kulit secara SEMULAJADI.

Apakah kandungan bahan dalam produk ini?
- Produk ini hanya mengandungi 100% bahan semula jadi seperti buah-buahan yang mengandungi Vitamin C dan E, tanaman herba seperti kunyit dan temulawak. TIDAK ADA LANGSUNG KANDUNGAN KIMIA DAN MERKURI. Jika anda ragu-ragu tentang produk ini, elok jika tidak menggunakannya.

Apa beza sabun kuning vitamin E dan vitamin C?

# Vitamin E (Kuning) - Untuk Kulit Normal. Jerawat biasa dan jeragat serta kulity kusam.
# Vitamin C (Hijau) - Untuk kulit sensitif dan berminyak. 

Kalau kulit muka jenis tak der jerawat dan normal boleh pakai ke?
- Ya, kalo jenis kulit muka yang normal @ tidak berjerawat boleh pakai, kerana ia boleh menjadikan kulit kita lembut, gebu dan licin serta mencerahkan kulit. Produk ini memang mencerahkan kulit. 

Berapakah tempoh masa krim ini boleh habis?
- Bergantung kepada pemakaian pengguna. Ada yang guna selama sebulan dan lebih. Sabun plak bleh tahan lebih lama jika 1 buku sabun dipotong empat. Tips untuk jimat. :)



Bolehkah penggunaan SF Beauty di campur guna dengan produk lain?
- Apa-apa produk yang kita guna, adalah sangat tidak digalakkan untuk dicampur dengan produk lain. cubalah setia dengan penggunaan 1 produk yang kita guna, tidak kira sama ada produk itu murah ataupun mahal.



Adakah boleh dipakai dengan toner?
- Ya, untuk kesan yang baik, penggunaan apa-apa toner sekalipun adalah sangat digalakkan. Penggunaan toner sekadar untuk melembapkan kulit. Dan hasil penggunaan toner akan lebih nampak menarik. Set SF Beauty tidak mempunyai toner. Penggunaan toner yang mengandungi kolagen disyorkan, seperti toner pati halia yusmira kolagen. Jika tidak mahu menggunakan toner, selepas cuci muka terus apply krim siang mahupun malam semasa muka masih lembab. Supaya krim menyerap ke dalam kulit. Sally letak kedua-dua krim ni dalam bilik air. Senang.. lepas mandi terus pakai...  :)



Adakah produk ini menggelupas?
- Kulit muka seseorang dengan seseorang yang lain adalah berbeza. Justeru penggelupasan mungkin ada, mungkin tiada bergantung pada kulit muka seseorang individu itu.
- Jika ada penggelupasan pun, penggelupasan itu tersangatlah halus dan tidak teruk.



Adakah produk ini akan menyebabkan kegatalan di muka semasa ianya sedang digunakan?
- Ada org gatal, ada orang tidak. Ianya bergantung pada kulit muka seseorang. Ada orang gatal , ada org gelupas dan ada org gtl dan gelupas. Proses itu adalah biasa dan tak perlu risau kerana ia hanyalah sementara sahaja.



Kenapa ada keluar jerawat kasar dan ada yang halus?
- Kiranya ada keluar jerawat yg halus atau kasar, tak perlu risau kerana itu biasa. Biarkan jerawat itu keluar dan jangan diusik dengan tangan. Dengan pemakaian krim SF Beauty jerawat itu akan kecut, pudar dan hilang. Jerawat yang kuar itu bukan saja untuk keluarkan darah kotor dan buang sel kulit mati tapi juga untuk digantikan dengan sel kulit baru. JADI JANGAN PANIK KALAU TIBA-TIBA KELUAR JERAWAT. Ada testi macam tu. Muka Sally tak keluar jerawat pun. Awal2 dulu gatal sket.. tapi skrg tidak lagi.



Boleh makeup ker? 
- Ya, boleh makeup! Boley saja nak makeup pakai lipstik, eyeshadow, eyebrow, eyeliner dan mascara.Tapi bagi pengguna baru penggunaan bedak tidak digalakkan. Bedak boleh digunakan sekiranya kulit kita betul-betul licin dan bebas gelupas dan jerawat. Sekiranya penggunaan bedak di sapu ke kulit muka dalam tempoh penggunaan SF Beauty, ianya dikhuatiri liang roma tersumbat dan akan lebih banyak jerawat keluar. Berbedaklah sebanyak mana pun yang anda inginkan setelah anda yakin kulit muka anda telah licin dan bebas daripada gelupas. Di awal penggunaan saya memakai SF Beauty, saya memang tidak pakai bedak langsung hanya dengan memakai krim siang sahaja. Hasilnya kulit muka memang tersangat lah licin dan berseri.



Untuk preggy mum boleh?
- Bagi wanita mengandung boleh guna, kerana produk ini tidak mengandungi chemical yang boleh memudaratkan bayi. Namun, pandangan Sally penggunaan produk ini digalakkan selepas berpantang. Tapi, ada juga pelanggan yang menggunakannya semasa hamil. Sally pun guna jugak masa tgh hamil... hehheee



Adakah perlu krim malam dipakai tiap-tiap malam?
- Ya, untuk pengguna yang baru menggunakan produk ini, penggunaan krim malam MEMANG SANGAT DIGALAKKAN PAKAI TIAP-TIAP MALAM SEHINGGA KULIT MUKA BETUL CANTIK DAN LICIN DAN BEBAS DARI SEGALA PENGGELUPASAN SEKIRANYA ADA.

- Jika yakin kulit muka anda telah licin and so on, penggunaan krim malam tidak perlu lagi dipakai tiap-tiap malam. Anda boleh pakai selang malam. Samaada selang 1 malam atau 2 malam.



Jika stop pakai SF Beauty ada kesan tak?
- Tidak ada apa-apa kesan. Anda boleh jer stop pakai bila2 masa sahaja jika mau. Pokok pangkalnya semuanya terletak atas kita, kalau rasa nak cantik teruskan pakai, kalau rasa dah cukup cantik @ ingin mencuba produk lain anda boleh sahaja stop pakai.


selamat mencuba..:)


Terima kasih kerana sudi membaca bingkisan hati Niena .. Suka ? Donate la .. =)

No comments:

Copyright © . All Right Reserved by Niena Sofea