PRICE LIST UPDATED

30 November 2013

Tips dan Cara Cepat Hamil dengan Set Kesuburan Shaklee


Assalamualaikum .. ^_^



Niena belum berkahwin tapi niena nak share kebaikan Shaklee ni pada semua kakak-kakak yang dah berkahwin tapi masih sukar mendapatkan zuriat .. Biasalah usia macam Niena pun, sudah ada keinginan untuk berumahtangga dan mempunyai cahaya mata yang ramai .. Yes, Niena nak bina team bola .. Hehe .. 12 orang, agak2 cukup x ? :p

Set kesuburan ni terbahagi kepada dua .. Satu untuk isteri dan satu untuk suami .. Untuk lebih kepastian, pasangan boleh buat check up dahulu dan mengetahui masalah masing-masing ..


Set Kesuburan Shaklee Untuk Isteri (GLA Complex & Vita-Lea)


                                      GLA Complex RM91                  Vita-Lea RM89

Jumlah harga bagi Set Isteri (Termasuk kos pos RM10) = RM190

GLA 
Gamma Linolenic Acid (GLA) adalah sejenis asid lemak Omega 6. Fungsi GLA untuk wanita adalah menstabilkan hormon dan memastikan kitaran haid teratur.. Seperti yg kita sedia maklum, kitaran haid yg stabil memudahkan wanita mengenal pasti waktu subur di mana peratusan persenyawaan dapat ditingkatkan. GLA berperanan memastikan cecair mukus di dalam serviks mencukupi dimana ia memudahkan pergerakan sperma ke uterus seterusnya ke tiub fallopian di mana ovum menanti untuk disenyawakan. Cecair mukus yg subur ini juga membantu sperma untuk hidup di dalam tiub fallopian sehingga 5 hari, seterusnya meningkatkan kadar persenyawaan ketika ovulasi berlaku walaupun suami dan isteri tidak bersama dlm jangkawaktu tersebut. Membantu meningkatkan kesuburan dan melegakan PMS (sindrom pra-haid).

Vita-Lea
Mengandungi 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh badan seorg dewasa. Pengambilan Vita-lea sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh. Isteri perlu melengkapkan kesihatan diri dengan mengambil multivitamin ini.


Set Kesuburan Shaklee Untuk Suami (Zinc Complex & Vitamin E)
             
                                     Zinc Complex RM34           Vitamin E Complex RM149


Jumlah harga bagi Set Suami (Termasuk pos RM10) = RM193


Zinc complex
Zink merupakan zat yang sangat penting bagi meningkatkan kesihatan lelaki melalui proses pembentukan hormon testosteron, membantu mengekalkan jumlah air mani, membantu mengekalkan paras testosteron yang bersesuaian, serta membekalkan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum.

Zink amat berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose Nucleid Acid) dan membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat. Kekurangan zink bagi lelaki akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma abnormal dan penyakit prostat.


Vitamin E
Popular sebagai “vitamin cinta” yang membantu untuk membangkitkan perasaan cinta dan keinginan untuk bercinta bagi isteri mahupun suami. Ia amat terkenal sebagai vitamin yang mempunyai khasiat bagi meningkatkan kelelakian dan menyuburkan organ reproduksi lelaki dan juga wanita.

10mg selenium semulajadi yang terkandung didalamnya membantu dalam penyerapan vitamin E. Diketahui bahawa sebanyak 50% selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel dan duktus seminal. Lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani maka kandungan selenium yang cukup dapat membantu hubungan seksual bagi pasangan.

Ia turut membantu menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran darah, mencegah pembentukan darah beku dan membentuk sel-sel baru (termasuk RNA & DNA).



Cara Makan Set Kesuburan Shaklee, Isteri : GLA Complex



Fasa Pertama: Baru pertama kali makan GLA Complex. Nak stabilkan hormon badan semula.
1. GLA Complex mempunyai khasiat untuk menstabilkan hormon. Sesuai bagi isteri yang period tidak teratur.
2. Bagi tujuan kesuburan, GLA Complex mestilah dimakan SETIAP HARI. Bagi bulan pertama, mulakan makan dengan hari pertama period. Makan 2 kali sehari. Selepas sarapan 1 biji  dan selepas makan malam 1 biji.
3. Bulan pertama, catat tarikh period anda. Jika bulan lepas 28 hari, bulan ini juga lebih kurang 28 hari.
4. Jika dalam masa 30 hari tak period, buat UPT (urine test).
5. Kalau positif, stop makan GLA Complex.
6. Kalau tak hamil dan period datang seperti biasa, sila lihat Fasa Dua.

Fasa Ke 2: Lepas hormon badan dah stabil
1. Masuk bulan kedua, anda perlu fikir baik baik kitaran haid anda. Berapa hari? For example, 26 hari.
2. Then, bahagi dua. Contoh 26/2 = 13 hari.
3. Andaian kita sekarang ialah masa subur jatuh pada hari ke 13 daripada hari pertama haid.
4. Makan GLA Complex dari hari pertama haid sehingga sehari sebelum waktu subur, iaitu hari ke 12. Hari ke 13 (waktu subur anda jika kitaran haid anda ialah 26 hari) berhenti makan GLA Complex. Supplement lain seperti Vita-Lea boleh makan macam biasa.
5. Sekiranya aid anda tidak datang pada bulan tu, kemungkinan besar anda hamil. Buat UPT dan lihat hasilnya. Jika positif, tahniah!
6. Jika haid datang macam biasa, ulang Fasa 2 ni sehingga hamil insyaallah.
7. Kenapa kena berhenti makan GLA Complex bila dah hamil? Sebabnya ialah GLA Complex berfungsi untuk menstabilkan hormon.
8. Jika kita makan GLA Complex pada awal kehamilan, badan akan salah anggap janin itu tidak diperlukan, jadi kemungkinan berlakunya KEGUGURAN tinggi.


Cara Makan Set Kesuburan Shaklee, Suami 
1. Makan 2 biji Zinc Complex SEBELUM sarapan
2. Makan 2 biji Vitamin E selepas lunch.

Sumber

Dapatkan HARGA ISTIMEWA dengan salah satu daripada 3 cara dibawah



1. Mendaftar sebagai ahli. Anda akan mendapat DISKAUN bagi setiap produk. Boleh dijadikan duit tepi atau pendapatan sampingan. Untuk maklumat lanjut tentang keahlian, hubungi Niena.
2. PM Niena sekarang, insyaallah kita boleh bincang. Tak perlu jadi ahli pun.
3. Pergi ke cawangan Shaklee dan gunakan ID Niena. Nama penuh, Nur Farhanah binti Mohd Noor. Shaklee ID 1081091


UNTUK MENDAPATKAN PRODUK NI, SILA HUBUNGI NIENA 



FREE CONSULTATION
sms/whatsapp: 019-7610076
Shaklee ID: 1081091
Email: niena_sofea93@yahoo.com.my
FB Page: Niena Beauty Shop
Instagram: nienabeautyshop

PERINGATAN:
Vitamin Shaklee ini hanyalah sebahagian daripada usaha sahaja. Taraf kesihatan anda suami isteri turut menjadi faktor utama kesuburan, dan pastinya rezeki ini datang dari Allah Yang Maha Esa! TIADA JAMINAN anda akan terus mengandung selepas mengamalkan vitamin semulajadi ini.

Terima kasih kerana sudi membaca bingkisan hati Niena .. Suka ? Donate la .. =)

2 comments:

Unknown said...

Bagus Niena,
walaupun belum berkahwin, tapi ilmu dah ada :-) Lagi pun makan vitamin untuk kesuburan ini pun bukan semata mata untuk subur tapi dapat meningkatkan tahap kesihatan keseluruhannya. Bonus tu !

Unknown said...

Wow..moga sukses dapat cukupkan 12 orang team bola sepak..hehe

Copyright © . All Right Reserved by Niena Sofea