PRICE LIST UPDATED

28 December 2012

Tahukah Anda ?


Assalamualaikum .. ^.^

Niena nak share tentang info yang kita tak tahu .. Korang mesti "wow" bila baca .. Haha .. Jom tengok apa yang bestnya tu ..

1. Bermimpi adalah normal , tidak kira ia mimpi indah atau ngeri .. Mereka yang tidak bermimpi selalu dikitkan dengan masalah peribdi atau personaliti.

2. Kita sebenarnya melihat menggunakan otak .. Mata hanya sebagai kamera yang mengirimkan data ke otak .. Satu perempat bahagian dari otak digunakan untuk mengaturkan kerja mata ..

3. Tanpa makanan , manusia boleh hidup selama lebih kurang 14 hari , tetapi tanpa tidur manusia hanya boleh bertahan selama 10 hari .. 

4. Nama kereta Nissan berasal daripda bahasa Jepun. Ni: 2 dan San: 3 .. Nissan: 23 ..

5. Pada tahun 1830-an , sos tomato dijual sebagai ubat.

6. Sehelai rambut di kepala kita mempunyai masa untuk tumbuh antara dua hingga enam tahun sebelum digantikan dengan rambut baru .. 

7. Kuku jari tangan tumbuh cepat empat kali daripada kuku kaki ..

8. Manusia bernafas kira-kira 23,000 kali setiap hari ..

9. Mulut menghasilkan 1 liter air liur setiap hari ..

10. Semut dapat mengangkat beban 50 kali daripada tubuhnya .. 

Credit: Majalah Dara.com Januari 2013


Terima kasih kerana sudi membaca bingkisan hati Niena .. Suka ? Donate la .. =)

3 comments:

Nadia Johari said...

lamanyer rmbut tumbuh..tp asl nad rse mcm cept pjg je..hehe

SyamimiNazifa said...

sos tomato jadi ubat ? agak agak ubat apa ek ?

Izzah Ismail said...

Nice entry ! :D

Copyright © . All Right Reserved by Niena Sofea